لحظة من التفكير  

مرسلة بواسطة Abd-Alrahman

اثار زيارتي لاحب مكان بالنسبة ليا
الي بشكي له همومي وبيسمعني
الي بفرح فيه وبكون في قمة السعادة
والي لما بزعل فيه بكون في قمة الحزن
المكان الي فيه اكتر ذكراياتي الجملية والحميمة
المكان الي بجد بجد انا بعشقة جدا جدا
الاسكندرية
بجد المكان دة اكتر مكان بحبه في مصر وكل سنة ليا فيه ذكرايات خاصة وجميلة
وتجارب وفسح وفرح وزعل وحوارات وجوابات
بس السنة دي بجد كانت زيارتي ليه مختلفة
انا لسة راجع من اسكندرية امبارح علي فكرة
بجد المكان دة السنة دي كان مختلف اوي اوي بالنسبة ليا
كان نقطة تغيير بجد للمود الي كنت فيه
مع اني مكنتش مصدق فكرة تغيير الجو دي
مع ان في بعض الحبايب نصحوني بيها كتير اوي عشان اطلع من المود الي كنت فيه
ولكن كنت مستمر في الخنقة الي كنت عاملها لنفسي في الاوضة بتاعتي من بعد الي حصلي
صحيح يا جماعة تقريبا معظم الي دخل مدونتي ورد علي تدوينتي الي فاتت كان بيسالني علي السبب الي مزعلني
وكان مخليني مكتئب من الدنيا كلها
وانا مكنتش قايلة لاني كنت خايف اوي منه لكن دلوقتي خلاص
انا مش خايف
السبب للاسف اني نزلت السنة دي في الكلية ومعايا 4 مواد من 12 مادة
علي العموم مش موضوعنا دلوقتي
لما روحت غيرت جو بجد اسكندرية السنة دي ادتني حاجات كتير مع اني كنت تقريبا هناك لوحدي
ولكن بجد ادتني الفرصة اني اقف مع نفسي وقفة كنت محتاجها اوي
وكمان بجد بعد الوقفة دي ثقتي بنفسي رجعت لي تاني بعد ما كانت للاسف خلاص اوشكت علي الموت كمان الامل جالي تاني مع اني كنت خلاص هحول من الكلية بتاعتي
ولكن دلوقتي انا عزمت علي تحدي نفسي ويا انا يا الكلية دي
بس بجد اتعلمت كتير من الوقعة دي مع اني كنت شايفها مصيبة كبيرة وحاجة كانت هتحطمني بجد
ولكن الحمد لله بفضل الله اولا وثانيا بفضل كل صحابي
حاولت اتعامل مع الموقف دة من زاوية تانية بجد خلتني اجمد واقوي بكتير من الاول
وهنـــــــــــــــــــا
وقفت مع نفسي ورتبت اوراقي من جديد
واتعلمت ان كل حاجة وليها نظام
وامنت اوي بالمثل الي قال الي ميموتكش يقويك
وانا النهاردة بجد بعد ما صليت ركعتين شكر لله
بشكر كل المدونين واصحابي وحبايبي الي وقفوا معايا كلهم وشجعوني بكلامهم الجميل
وبشكر حبيبتي وروح قلبي الاسكندرية الي دايما معايا في كل مواقفي الحلوة والوحشة
وبجد الواحد عرف ان مفيش حاجة بتحصل اعتباطا كدة كل حاجة لحكمة يعلمها الله
وانا بجد اتعلمت الدرس كويس اوي وقفلت مكان الياس والاحباط في قلبي
وبشكر ربنا كتير اوي
اسف طولت عليكوا بغيابي بي اسكندرية كانت واخداني منكم
ملحوظة الصور من تصويري

This entry was posted on 1:23 PM . You can leave a response and follow any responses to this entry through the Subscribe to: Post Comments (Atom) .

64 What Abdot You ?

بجد بجد انت متعرفش انا سعيدة اد ايه بعد ما قريت البوست بتاعك ده
بعد ما كنت فى قمة حزنى واسفى بعد بوستك اللى فات اللى كله كان مليان يأس واحباط
وفعلا كان نفسى انك تلاقى الحاجة اللى تديلك دفعة قوية تخليك تبدأ من جديد وتنسى كل اللى حصل وتفكر بس انك عايز توصل ..انك عايز مستقبلك يكون رائع ومتميز
وسعيدة جدا باصرارك وتحديك انك هتكمل فى الكلية ويا انت يا الكلية دى
ربنا يخليلك اليكس يا دوك اللى قدرت تغيرك كده وترجعلك الامل تانى
يارب دايما كده الاقيك كلك امل وحماس وتحدى واصرار ويارب تحقق كل اللى بتتمناه يا دكتور
بجد انا فخورة بانى اكون صديقة ليك
د/ نور حسنى

مش ممكن تتصور فرحتى يا عبد الرحمن بالبوست ده

بجد بجد انا فرحانه ليك اوى

وكويس اوى انك مبسوط وفرحان


ربنا يحلى كل ايامك وتفرح وتتبسط كده

يا رب اشوفك مبسوط دايما كده وسعيد

السلام عليكم

حمد لله علي السلامه يا دكتور


بس بجد تغير جميل وانا فرحت جدا لما شوفت البوست ده


ربنا يوفقك ويقدمك للاحسن دايما


والسلام عليكم

إخواني أخواتي الأعزاء

السلام عليكم ورحمة الله وبركاته

استودعكم الله الذي لا تضيع ودائعه

إجازة من التدوين ...

ولكني سأكون على تواصل معكم بزيارة مدوناتكم ...

أرجو أن تسامحوني على تقصيري في حقكم ...

وتفضلوا بقراءة البوست الأخير ...

إلى اللقاء والسلام عليكم ورحمة الله وبركاته

أخوكم

said

السلام عليكم ورحمة الله وبركاته



اجمل شئ تلمسناه جميا فى البوست هو تحدى الانا وتحدي الذات

وان تعلو فوق محسوساتك

وتتأمل الحياة


وتضع قدراتك وتستخرجها فى تحدى مع النفس


وعدم الاستسلام لمصاعب الحياة

اكبر دليل على شخصيه قويه عندها إيمان وثبات وثقه ويقين فى الله


حماك ربي على مدى الدهر ووفقك لما يحب ويرضي

دمتم بخير


تحياتى لك ممزوجة بآيات من القرآن ومعطرة بذكر الرحمن تحفظكم فىا اى زمان

السلام عليكم:
ازيك يا عبد الرحمن حمد على السلامة.
بجد البوست دة فى تغيير وتفاؤل وامل ربنا يوفقك يارب والحمد لله انك طلعت من المود اللى كنت فية.
اتمنى لك التفوق فى دراستك وتحمل اى صعاب بها مهما كانت ولتتحدى هذة الصعاب والله يوفقك ان شاء الله.
ويا عبد الرحمن انت بجد مصور احلى مكان باسكندرية .
صور جميلة حقا.
ربنا يجعل ايامك سعادة وفرح يا رب.
تحياتى

لا اله الا انت ياربى..
تصور انت اللى كنت مخلينى فاقده الامل انك ترجع لنفسك تانى..؟
أصل كلامك كله كان فيه اصرار انك هتفضل طول حياتك كده..

والحمد لله وقفتك القويه دى مش سهله وصدقنى ميعملهاش الا لما يكون الانسان قوى العزيمه وروحه قويه بفضل الله..

وبعدين ايه 4 مواد يعنى..على فكره مش مهم أبداً تؤجر بتعبك فى الدنيا حتى لو اتطحنت زى مابتقول..
المهم الآخره يا عبدالرحمن..
أجرك هيكون أضعاف أضعاف لإنك صبرت ونلت..

دايما لا تقل يارب عندى هم كبير..ولكن قل ياهم عندى رب كبير..
مفتكرش فى حاجه اكبر من ربنا او بعيده عليه..
انت توكلت على اللع وربنا معاك ويحميك ويقويك..


تقبل تحياتى..

حلوة اوى الصور
خدتنى لاسكندرية فعلا
واستانلى


ربنايعينك ان شاء الله و توصل للى انتى عايزه
متخليش حاجة تضعفك زى ما قلت
بالعكس
هتكون اقوى
تتعوض ان شاء الله السنة دى

حمدلله على السلامة

حمد اللة على السلامة هى اسكندرية كدة ساحرة واثرها فعال على اى انسان وبجد ولا يهمك بكرة كل شىء يتحل وكل الصعب يهون ربنا معاك
تحياتى

ولا يهمك يادكتور فى حكمة بتقول الفشل هو أول طريق النجاح
وإلى جاى أحلى بإذن الله
تحياتى

السلام عليكم

اخى عبد الرحمن بجد انا ماكنتش مصدقه ان حد ممكن يغير تفكيره كده ويتحول من الياس الى التفاؤل غير لما شوفت موضوعك

ربنا يوفقك ويرضيك

واللى بيهون علينا اننا عارفين ان كل حاجه بامر ربنا واكيد ربنا عارف مصلحتنا اكتر مننا
والسنه اللى جايه دى اكيد هتعرف الحكمه من اعادتها

وعسى ان تكرهوا شيئا وهو خير لكم

جميل أوي أنك ترتبط بمكان ، تشاركه ذكرياتك ، وخصوصا لو مكان بجمال الاسكندرية.... وكويس انك غيرت المود الكئيب ده :)
بجد أن فرحت أوي من كلامك (اللي ما يموتكش يقويك)
وان شاء الله تكسر كل الصعاب اللي ممكن تواجهك

تحياتي ليك

طبعا.. اسكندرية ليها سحر خاص

ليها رائحة خاصة حتى صوت البحر مختلف عن اى مكان

وفعلا ..

الضربة اللى متموتش .. تقوى

بوست جميل كالعادة
بيقربنا منك دايما
حوارك معانا


تحياتى واحترامى

ياااه كل دا حصل :(

خير ان شاء الله .. اعجبتني كلماتك المتفائلة .. لأن الواحد لازم يثق ان كل ما عند الله خير وان ربنا سبحانه وتعالى لما قدر لك انك تعيد السنة كان لحكمة لا يعلمها إلا الله ..

ممكن تكون انت زعلت .. واتضايقت وحسيت ان كل الدنيا عليك زي البوست اللي كنت كاتبه كدا .. علشان انت بس ماشوفتش حكمة ربنا ... والله والله دا لطف من عند الله وفيه خير كثير اكيد

هقولك على حاجة بقى .. انا كنت ماشية في الكلية حلو لحد سنة ثانية .. بس كنت ماشية بستر ربنا وبدماغي كنت بنشن وزي ما تيجي تيجي .. ماكنتش بذاكر اوي
جت في سنة ثانية وطلعت مني اوت!! وشيلت السنة .. وكان كارثة لأن عمرها ماحصلت عندنا ولأن والدي دكتور في كلية صيدلة!!

بس والله ما اكتشفتش حكمة ربنا غير لما السنة دي عدت واللي بعدها وروحت ثالثة ودلوقتي الحمد لله مش بجيب غير امتياز وجيد جدا
وعرفت ان ربنا يمكن كان عايز يقولي ان انتي عندك طاقات وامكانات وانك ممكن تجيبي امتياز وتفرحي اهلك وحسيت ان طول السنة كان في رسائل تانية كثير ربنا بعتهالي

فانت خليك واثق في الله وواثق في نفسك وربنا ان شاء الله هيكرمك آخر كرم

وأي حاجة احنا في الخدمة بجد

تحياتي، وآسفة جدا على الاطالة

طيب الحمد لله , يظهر انك كنت محبط جدا , ومريت ببلاوى تعبتك اوى , كويس انك بقيت تمام , انا برده على فكرة البحر بيشهد معايا زكريات كتيرة ومعانى كبيرة , بس مش اسكندرية بس , اى بحر بشوف فيه ذكرياتى دى

هاى عبد الرحمنن ازيك اليكس فعلا جميلة اوى شكلك بجد اتاثرت اوى بالزيارة الجميلة والصور الاجمل اللى لقطها عقبالى عاوزة اصيففففففففففف

Anonymous  

ازيك يا عبد الرحمن

وحمدلله على سلمتك من الاسكندريه

وكمان من المود اللى ماكنش هو


انا فعلا توقعت انها تكون النتيجة


والحمد لله انك رتبت نفسك

ورجعتلنا بشاط وقوه

على فكره انا الايمل فتح معايا القديم وغيرت الباسورد

وضفت الايمل عليه بس ما بشوفك

ابقى اكتبلى ايملك وعرفنى هو هوت ولا ياهو
اصلى شاكه انك كتبه مش صح



تحياتى

pharma_rose
ربنا يخليكي ليا وتكوني دايما سعيدة بيا كتير
اتمني اني دايما اكون عند حسن ظنك
وشكرا كتير علي كلامك الحلو
واتمني زيارتك تدوم

عسي الحزن ما يعرف دربك
دمتي بخير

ريمان

اهلين بيكي
اية الكلام الجميل دة يا ريمان
شكرا اوي علي تشجيعك وفرحك بيا ويارب دايما

مستني زيارتك كتييييييييير

دمتي بخير

نور الاسلام

زيارتك عزيزة اوي عليا وبجد نورتي المدونة
وشكرا علي شعورك الكريم
واحساسك الطيب
اتمني ان تزوريني دايما

دمتي بخير

جني
حبيبي ياريت ما تطول باجازتك
وربنا معاك
انا شوفت البوست بتاعك الرائع حبيبي
ربنا يوفقك

sun_of_freedom
سعدت بزيارتك وبرايك
الغالي الذي احتل مكانة في قلبي كبييييييرة
اتمني لهذة الزيارة ان تتكر من جديد
وشكرا اختي الكريمة

دمتي بخير

nahla.a
امين ويارب كلنا وانتي كمان
ميرسي اوي علي كلامك وياريت تكرري الزيارة بتاعتك
لان بجد بتشجعني اوي

ربنا معاكي
دمتي بخير

miada ref3at..
والله انا كنت زيك وكنت متصور اني عمري ما هرجع بس الحمد لله
بوقوف ناس كتير اوي جنبي
بجد شجعوني
كمان اسكندرية مكان رائع ساعدني كتير
علي العموم ميرسي اوي لكلامك الجميل
وزيارتك العطرة
ومستنيها تاني

دمتي بخير اختي الكريمة

break
نورتيني بعد غياب يا ست الكل
ميرسي اوي علي كلامك الجميل
ويارب معانا ومعاكم

دمتم بخير ايها الستة المترابطون

سارة علي
سعدت كتير اوي بزيارتك وكلامك الحلو
واسمحيلي اشكرك عليها
واقولك اني بتمني انها تتكرر تاني

دمتي بخير اختي الكريمة

mohamed ghalia
بجد الحكمة دي ساعدتني كتير
واتمني اني اقدر اكون ناجح
ميرسي علي زيارتك الكريمة

طالبه الفردوس
علي فكرة الي حصل دة حصلي بجد انا غيرت تفكيري 180 درجة
علي العموم مش بنفسي ولا شطارة مني
ولكن هوة توفيق من الله اولا وثانيا بوقفتكم جنبي الفترة الي فاتت
شكرا اوي علي زيارتك وياريت تكرريها
دمتي بخير

Eman
لازم اعمل كدة يا ايمان
وبعدين اسكندرية بحكم اني هناك كل سنة
ارتبطط بيا لوحدها

شكرا ع زيارتك الجميلة
وكلامك الاجمل
دمتي بخير

كاميليا

انا فرحان اوي انك بنفسك عندي في المدونة ويارب دايما حواري معاكم يا قربني منكم

شكرا علي الزيارة واعمليها تاني

دمتي بخير

نـــــور

كلامك بجد جميل
وانشاء الله هحاول اكون زيك
ويارب انا وانتي نطلع علي خير

من الكلية دي

وانشاء الله اول ما هحتاج اي حاجة هتلاقيني قارفك علي طول
ههههههه
نورتيني بزيارتك

وياريت تكرريها

زي الهوا

يااااااااه بقالك فترة كبيرة مش جيتي عندي
ايوة للاسف انا الفترة الي فاتت مريت ببلاوي كتير
بس الحمد لله عديتها

شكرا علي زيارتك

PrInCeSS BeRy
انشاء الله هتصيفي
وهتكوني تمام
ميرسي علي زيارتك وميرسي علي كلامك الجميل
ومجاملتك الرقيقة
مستني الزيارة دي تاني

دمتي بخير

همس
انا كتبت لك الميل تاني
شكرا علي زيارتك وكلامك الجميل
مستني زيارتك تاني
وياريت تحاولي تحلي المشكلة دي زي ما قولت لك

دمتي بخير

عبد الرحمن
لا أعلم بالضبط ما هو سبب حزنك ويأسك
ولكنها لحظات نمر بها جميعا
وقد مررت بها سابقا
ولاكثر من مرة
وأعجبتني روح التحدي لديك
والامل بالنجاح والصبر على المصاعب

وعلينا ان نؤمن بان الحياة مصاعب ومشاكل علينا أن نتعداها

وأن نصنع من كل العقبات والعثرات سلما يوصلنا للنجاح

ربنا معاك

وتحياتي لك
شهرزاد


بوست جديد وواقفه جاده مع النفس
بس عايزة اقولك حاجه مش معنى انك نزلت السنه الدنيا باظت لا مش بتصحى تانى يوم تلاقى الشمس طلعت بدال فى شمس يبقى لسه فى امل الدنيا ما بتقفش لحد
لازم تعوض السنه اللى جايه وان شاء ناجح باهر
احييك على تحديك
.......................
بجد كان نفسى تكون زيارتى فى ظروف احسن من كده
بس ان شاء الله السنه الجاية فى نفس الوقت اجى ابارك على النجاح
..............................
سندريلا

عووووووووووووووووووو انا جيت اتخديت
.........................
لولىىىىىىىىىىىىىىىىىىىىى
لولىىىىىىىىىىىىىىىىىىىىىى
لولىىىىىىىىىىىىىىىىىىىىىى
...........................
عارف بزغرد لية
علشان اترحمت منى
وكنت جاية وجايبة معايا
الكبريت والعصاية والشطة وعمو العفريت
....................
لكن بعد
الكلاااااااااااااام
الجميل دة
بجدددددددددددددددددد
انا استفدت منة
وبجد
احيييييك
...................
وبجد الصورة جميلة اووووووووووووى
ياريت
تنمى موهبتك
لانك بجد بتصور حلو اوووووووووووووى
واهى تشغل نفسك بيها لم تكون مضايق
.....................
لواىىىىىىىىىىىىىىىىىىىىى
الزغرودة دى بقى
علشان بجد
مبسوووووووووووووووووووطة
اوووووووووووووووووووووى
ليك
.........................
وربنا يخليك ويسعدك على طوللللللللللللللللل
الخط
عووووووووووووووووووووووووو
اتخديت
بجد
عوووووووووووووووووو

عبد الرحمن
اولا انا بشكر زيارتك لمدونتي اللي عرفتني بمدونتك وقلمك الجميل
ثانيا كدة من اللي فهمته انك في مرحلة انتقال نفسي للاحسن احب اهنيك عليه وادعي ان ربنا يديم عليك التغيير للاحسن ويسعدك وينجحك ويوفقك في حياتك
ثالثا البوست
اسكندرية ...........!!!

انت كدة جيت عند الحتة اللي في الشمال
اسكندرية عشقي وحبي الاول والاخير كمان
ياااااااااااه انا كمان بكون في ارتياح رهيب لما اروح اسكندرية
البحر والجو وحاجات حلوة حتى زحمتها بتكون حلوة
كتير بدعي اني لما اتجوز اعيش فيها
بجد تحفة تحفة تحفة

والصور كمان حلوة اوي

دمت بكل الخير
سارة

د\ عبد الرحمن

الحمد لله انك طلعت من المود اللي انت فيه ... و تأكد ان أكيد في حكمة من الابتلاء

و أمر المؤمن كله خير ان اصابته ضراء صبر و ان اصابته سراء شكر

فربنا يقدر لك الخير .... دائما

و لا تقلق بتحصل في احسن العائلات .... ربنا يوفقك دائما

جريدة الأسرة العربية
قرر رئيس مجلس ادارة الجريدة مشكورا أن يتبنى كل ما يكتبه المدونون
وان يفرد مساحة لا بأس بها لبوستات البلوجرز
كما وافق على نشر البوستات المرشحة بتوقيع كتابها
وسوف يفتح باب التدريب الصحفى لهواة الصحافة من المدونين
وذلك ايمانا منه بقوة التدوين وبأنها صوت المصريين
***
على كل مدون يرغب فى نشر مقالات - تحقيقات - قصص - نقد - ادب - شعر - سياسة او أى كتابات لم يرد ذكرها
ان يرسل البوست المرشح مذيل بتوقيعه وعنوان المدونة والإسم الحركى ان اراد
مرفق بصورة شخصية له
على الإيميل التالى

amyasser@hotmail.com

أو بتعليق على هذا البوست نفسه
يترك لينك البوست اللى عايز ينشره الجرنال له
تحت عنوان جريدة الأسرة العربية
الشـــــــــــــــــروط
-مراعاة الصحة اللغوية والنحوي والإملائية قدر الإمكان.
-مراعاة الا يزيد البوست المراد نشره فى الجريدة عن صفحة ايه فور.
- أولوية النشر تكون للبوستات التى فيها موضوعات عامة تهم قراء الصحف.
-اولوية النشر للبوستات التى ترسل على الميل المذكور أعلاه كفايل وورد مرفق.
الجريدة تصدر الإثنين من كل أسبوع

انا كنت داخلة هنا تانى النهردة فاهمة انك جاوبت التاج
الله
فين الاجابات

على فكرة انا المكان دة احب مكان لية وخاصة بقى
لما تجييب كرسى وتقعد ادام البحر وتبقى لوحدك ومفيش حد قدامك انت وهو وبس ؟
يااااااااااااا
ايووووووووووووووووووووووووووة
على بقى
بيير مسعود بليل او فى الغروب او الشرووووووق

عووووووووووووووووووووو
...........................
جاية اطمن على الباشا
دومت سالم
و
دومت فى حفظ الرحمن
عووووووووووووووووووووووووو

ازيك يا عبد الرحمن
وعوده حميده وعلى طول كدا كويس ومبسوط
وليك حق اسكندريه دى بلد مالهاش حل
كفايه او ان فيها البحر
يعنى ساعه قدامه تخليك تنسى الدنيا
والصور اللى مصورها جميله اوى
معلش على التأخير بس ظروف مشغوله شويه والكمبيوتر كمان مش تمام
سلمت دايما
اختك
بسنت

عاوز حد يكون بيحب اسكندرية أكتر مني

انا عارف انها داخله جديده
لأني بحب التجديد

وحشتني المدونه جداااااااااا

يارب تكونوا بخير

سعودي

سلام عليكم عاشقة القمر من السودان انا شوفت الاسكندريه فعلا جميل كل
كل الانسان لو طلع الي اي مكان فيه هدواء والبحر جلس مع نفسها بعرف يكفر كويسه عارفه احنا في دنيا ربنا بعمل لنا امتحان عشان يشوفنا مدي الصبر بتاعنا بس احنا بنستلم سريع انا كنت كاتبه انو احنا لازم لانتسلم الحمدالله انك راتب نفسك

السلام عليكم..

لماذا الغياب كل هذه الفتره..؟
هل أصابك مكروه لا قدر الله..؟

شهرزاد نورني اوي ردك وزيارتك وبيتهيالي انا كتبت السبب الي مزعلني في البوست بتاعي

علي العموم زيارتك فرحتني اوي
وياريت تعمليها تاني

تحياتي

سيندريلا
نورتني زيارتك
وبجد كنت اتمني انها تكون في وقت احسن من كدة شوية
ولكن الحمد لله علي كل حال

وشكرا علي كلامك الجميل
وانشاء الله كل حاجة هتتعدل

تحياتي

كيكي
الحمد لله ربنا ستر وعدت علي خير
استرها بقي في المرة الي جاية يارب

يارب تكوني بخير
وحشتني زيارتك بس انا خلاص هنزل بوست جديد مستنيكي

تحياتي

saragebaly

الحمد لله يا سارة
وشكرا علي دعائك وكلامك الجميل
اتشرفت اوي بزيارتك وبمعرفتك قلمي المتواضع
واتمني انها تكون مستمرة

وعلي فكرة الحتة الي في الشمال كويسة وبتسلم عليكي
هههههههههه

تحياتي

يمني
شكرا علي زيارتك وكلامك الجميل
ويارب معانا كلنا وياريت تكرريها

تحياتي

break
بس كدة
حاضر والله هجاوبها بعد البوست الاخير الي كتبته النهاردة
وشكرا علي التاج الجميل وعلي زيارتك الاجمل

نورتيني

نونو
علي فكرة انا من عشاق بير مسعود

بس باين انك بتموتي في اسكندرية انتي كمان
هههههههههههه
ربنا معاكي ومعايا
وشكرا علي الزيارة

تحياتي

بسنت

اية الكلام الجميل دة
والزيارة الاجمل
علي فكرة انا دايما بقرا الرد بتاعك كذا مرة
لانه دايما متميز
ياريت تكرريها
وشكرا

تحياتي

Ma7moud So3ody
انت كمان وحشتني
بس انت الي كنت غايب من فترة
وانا كمان
نورتني زيارتك

عاشقة القمر

بجد انا اتشرفت كتير بزيارتك
وبكلامك
ويارب الاسكندرية تكون عجبتك

واتمني انك تكرري زيارتك تاني

تحياتي

miada ref3at..

انا بخير
وشكرا علي سؤالك عليا بس عندي كام ظرف كدة بس خلاص خلصوا
شكرا كتير علي الاهتمام والشعور الجميل
واتمني انه يدوم علي طول

اخييييييييييرا

قعدت ساعتين الا ربع علشان اجيبلك اللينك ده

https://www.blogger.com/comment.g?blogID=30735432265203588&postID=1990284171359994052

الحمدلله ان عروس البحر جابت نتيجه وياك وخرجت من المود
وباذن الله السنه اللي جايه تبقى احلى والدراسه ربنا ييسرها

دي صيدله يا جدعااااااااان
كعلش هي كده صيدله زي الكميا غداره

ههههههههه
نورني دايما يا زميلي

برافو يا عبد الرحمن بجد برافو انك قدرت تتغلب على المشكلة اللى انت مريت بيها وانك عملت تحدى مع نفسك انك تتغلب عليها

بجد ببقى مبسوطة قوى لما الاقى حد كدة عند اصرار من جواه انه يبقى احسن

ربنا يوفقك دايما

هى اسكندرية كدا على طول..تمشى فى شوارعها تديك امل فى بكرا كدا و تفاؤل و انت فعلا معاك حق و الله مايموتش يقوى..و الانسان دايما محتاج انه يعمل وقفة مع نفسه فى مكان بيحبه
انما انت ادها و ادود و فعلا يا انت يا الكلية دى

زُمُرده

شكرا كتير علي اللنك
وشكرا علي زيارتك ولو ان ردي جي متاخر

اتمني تكرريها
علي فكرة انا زروت اللنك دة قبل كدة

ندا منير
شكرا ندي
علي كلامك الجميل
وشكرا علي زيارتك الي دايما منوراني
وكل سنة وانتي
طيبة

dina
اسكندرية دي بجد ملهاش حل
شكرا علي مرورك نورتيني يا دينا
وانشاء الله هكون في مدونتك كتير