تاج جديد  

مرسلة بواسطة Abd-Alrahman



كل تاج جديد وانت سعيد
يا جماعة التاج دة اتباصالنا من المدونة العزيزة نهي صاحبة مدونة
حتته سكر
واكيد بنقول اسفين في التاخير علي الرد عليه بس انا كنت مشغول اوي اوي
انا هجاوب علي التاج دة ومش انا بس نور كمان هتجاوب عليه معايا
وعلي العموم شكرا اوي يا نهي علي التاج الجميل دة ويارب دايما
واكيد انا اول ما هعمل تاج هبعتهولك

لومكنتش مصري بس عربي .. كانت هتبقى إيه نظرتك للمصريين واللي بيحصل في مصر دلوقتي؟
عبد الرحمن : اكيد كنت هبص للعرب ككل علي انهم اتفه مخلوقات علي وجة الارض كله واكيد كنت برضة هكون ناقد ليهم بطريقة غريبة لان الي بيعملوه بصراحة مايعملوش اي حد عاقل
*******************************
نور : بصراحة كنت هبصلهم باحتقار لاننا اصبحنا دلوقتى شعب فى قمة التخلف واللامبالاة مصر كانوا بيقولوا عليها ام الدنيا مصر صاحبة اعرق تاريخ فى العالم مصر ارض الفراعنة مصر اللى ذكرت فى القرآن مصر ومصرو مصر اين مصر من كل هذا الان ؟؟؟؟؟؟؟؟؟بقينا شعب ضايع تافه وشباب مجنون بالموضة والتقليد لا يفقه شئ الا الجيل وبنطلونات اللو ويست والكراش والكورة عشان كده انا هانظرلهم نظرة توبيخ واحتقار يمكن يفقوا ويرجعوا بلدهم زى ما كانت
...........................................................
لوكنت أوروبي أو غير مسلم بردو إيه نظرتك للعرب والمسلمين؟
عبد الرحمن : اكيد زي اي نظرة اوروبي دلوقتي !! عادي يعني
*******************************
نور : اين العرب والمسلمين ؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟هنا اسلام بلا امة ترعاه احنا مسلمين بالاسم بس لكن احنا فين من دين الاسلام والله لو كنا مسلمين بجد ما بقى حالنا كده خاااااااااااااالص عشان كده هتكون نظرتى ليهم نظرة الشفقة لاننا كعرب شعوب غبية معانا اللى نقدر نصلح بيه حالنا واحنا كل يوم بنبعد عنه اكتر واكتر و اكتر
........................................
لوقالولك إنت بقيت رئيس جمهورية هتعمل إيه؟
عبدالرحمن : مع ان دة عمره ما هيحصل ولا في الاحلام اكيد هحاول احس بالناس وبكل طوائف الشعب كنت هحاول اقف مع كل الشعب واحط نفسي مكان كل واحد فيه
*******************************
نور : هرفض انى اكون رئيس للجمهورية لان دى مسئولية مش سهلة خالص وانا طبعا حاليا بخبرتى المحدودة فى الحياة مش اهل ليها خالص وانا مش ابقى رئيس جمهورية عشان اشيل ذنوب الناس دى بس هدى المسئولية لانسان يقدر يتحملها بجد ويقدر يصلح حال البلد دى
......................................
لو كان ينفع ترجع طفل تاني وتخليك طفل علطول هترجع؟ وليه؟
عبدالرحمن : هرجع في ثواني
لان احلي ايام بصراحة عشتها كنت وانا طفل بعيد عن المسؤلية الغبية
ومش هرجع بس انا هقولهم ياريت متخلونيش اكبر تاني

*******************************
نور : بصراحة اتمنى ارجع طفلة تانى بجد كانت اجمل ايام حياتى الواحد مش شايل هم حاجة غير بس ازاى العب واتفسح واتبسط لكن دلوقتى مش بيجيلى نوم من كتر ما بفكر فى الحاجات اللى ورايا والدنيا اللى بحس انها كلها ضدى " اتمنى ان اعود طفلة اكبر همى كيف اتمتع بلعبى"
...............................................................
لو إنت طبيب وعندك مريض ميؤوس من حالته .. أيهما تفضل .. إنك تصارحه بالوضع وتقوله كل شيء بأمر الله في الاخر ولا تغرس فيه الامل لغاية لما يموت؟
عبدالرحمن : مش عارف الصراحة اية الي ممكن اعملة في الموقف دة بس اكيد اكيد هحاول اخفف عنه واحسسه بالامل
*******************************
نور : بصراحة افضل انى اغرس فيه الامل ويعيش اللى فضله فى سعادة فتبقى الايام اللى فضلاله فى الحياة كانها عمر بحاله احسن ما اقوله ويجيله اكتئاب ويموت من احساسه ان هيموت بس
..........................................................
لوسمح لك برؤية الرسول عليه الصلاة والسلام وإنك تقوله كلمة واحدة بس أو جملة واحدة بس هتكون إيه؟
عبد الرحمن : اكيد في كلام كتيييييييييييييييير جدا ملوش حصر بس في كلمة واحدة الي هقولها دلوقتي
اســــــــــــــــــــــــــــــــــــــف جدا يارسول الله

*******************************
نور : هقوله كان نفسى تكون معانا دلوقتى مكنش حال امة الاسلام بقى كده وهقوله محتجالك اوى
.......................................................
لوخطبت واحدة أو اتخطبتي لواحد وأثناء الخطبة اكتشفت أو اكتشفتي إن الطرف الآخرغير قادر على الإنجاب هيكون تصرفك إيه؟
عبد الرحمن : اكيد لو في حب بين الطرفين المشكلة دي مش هتعمل اي حاجة انا عن نفسي مدام بخبها خلاص هكمل واكيد هلاقي حل للمشكلة دي طبيا فيما بعد
*******************************
نور : اكيد طبعا لو بحبه بجد ولا هيفرق معايا الموضوع ده خالص لان ده هيبقى نصيبى ونصيبه ودى حاجة مش بايدينا وكفاية حبه ليا ده يخلينى اسعد انسانة فى الدنيا
........................................................
لوطلعت القمر هتكتب إيه عليه؟
عبدالرحمن : اولا انا مبحبش حكاية الكتابة علي الحيطان والفلوس والموضوع دة ولكن اذاكان ولا بد هكتب بحبك يا.............وكمان هكتب تحت اهداء للقمر وهقول فيه من غيرك صعب اليل يكون بجماله من غيرك يصعب علي العاشق حاله
*******************************
نور : هكتب للى بحبه بحبك وبمووووووووووووووت فيك يا حياتى وادى القمر شاهد على حبى ليك
....................................................
لوكنا في عصر ازدهار الأندلس كنت تتخيل نفسك إزاي؟
عبدالرحمن : الصراحة مش عارف بس اكيد كنت هكون لابس عمه ولابس البنطلون المنفوخ بتاع علاء الدين والجزمة الملوية من قدام دي ههههههههه اكيد شكلي كان هيكون يضحك موووت
*******************************
نور : كنت هتخيل نفسى حد مشهور فى مجال الطب او الصيدلة لانى بحب المجال ده اوى فلو فى تعليم صح اعتقد انى ممكن احقق فيه حاجة حسب الحد دة
....................................................
لو انت مررت التاج ده لحد وما جاوبش عليه أعمل فيه إيه؟
عبدالرحمن :
هوة وحظة بقي الي هيطلع له ساعتها يرضي بيه

*******************************
نور : لو حد قريب منى اوى وانا بحبه ومش جاوب مش هزعل منه بس هحس ان حبه ليا مش اد حبى ليه لانه مش اهتم بحاجة انا اللى بعتهاله اما لو حد عادى يعنى فمش هزعل بس ممكن اخد موقف بس اكيد هلتمسله فى الاول كذا عذر
......................................................
لو هتسافر في أي مكان في الدنيا تعيش فيه هتروح فين ؟
عبدالرحمن : مش عارف بس اكيد هسافر مكان مفيش فيه حد خالص ويكون فيه طبيعة جميلة والحياة فيه بدائية جدا وهعيش هناك لوحدي
*******************************
نور : اروح باريس او كندا اهو الواحد يعيشله يومين بقى وكمان هلاقى شغل كويس ويمكن اقدر احقق برة اللى مش عرفت احققه هنا
.......................................................
لو مررت التاج تمرره لمين ؟؟
عبدالرحمن : لفيرس
وريهام
وجيلان
احمد الصباغ

*******************************
نور لـ:
ريهام
انين الحزن
قبلة الحياة
oceaneyes
...................................................

This entry was posted on 8:39 AM . You can leave a response and follow any responses to this entry through the Subscribe to: Post Comments (Atom) .

21 What Abdot You ?

!أول تعليييق

إثبات حضور هروح اقرا وهاجى

وسعوا

:)

الاصدقاء الاعزاء جدا

عبد الرحمن ونور

اجابات جميلة ومتنوعة

عيشتنى فى جو رائع

تسلم ايديكو

أحمد

هاتكتب اسم اللى بتحبه على القمر طيب هو هايعرف ازاى
بس اجاباتكم انت ونور جميله قوى

علي فكرة
استايل المدونة عالي مووووت
و الأخوة الي مبنكم عاطيها طعم تاني
انا اسف اني دخلت من غير مخبط
بس اعزرني دي اول مرة و الحمد لله ان محدش من الحريم كان خالع راسة
تحياتي

Anonymous  

بجد بوستاتكم علي طول جامده .. واجابتكم فعلا جميله وبالتوفيق ان شاء الله .........ناهد

مبروووووووووووك

مبروووووووك

مبرووووك


ع التاج و اجابات حلوه

عبد الرحمن ,,عبد الرحمن زارنى فى مدونتى ومكملش البوست ومن ساعتها وباقى البوست فى التلاجة هو قرب يحمض ,,المهم حلوة حكاية التاج دى,, دى زى حكاية السلطنية وتاج الجزيرة اصل أنا جديدة فى المدونات وعايزة أعرف ليه سمتوه تاج ها ليه ليه ؟؟

بسم الله
عبد الرحمن بوست كويس وحلوة حكايه التاج دى بس الصراحه انا مش اعرف اخدو ازاى يعنى اصلى اول مرة اعرف حكايه التاج دى بس بجد ايجابات حلوة يلا ممتاز ياعم
تقبل مرورى والله المستعان

احمد الصباغ بيك

نورني ردك وحجزك للتعليق الاول
واتمني انك تكون رديت علي التاج الي باصتهولك
وبلاش التاخير يا حبيبي

نورتني

عبدالرحمن

رفقة عمر
مرورك نورني اوي
وعلي فكرة لو كتبت اسم حبيبي علي القمر
هيكون مش علشان يشوفه
هيكون علشان القمر يكون شاهد
هههههههههههههه
عبدالرحمن

anwer

زيارتك الاولي دايما بتكون جميلة ودايما بتكون مشرفة لاي حد خصوصا مع ردك الجميل الي شرفنا اوي
ربنا يخليك يا رب وميرسي علي كلامك الجميل

عبدالرحمن

ناهد يسعدني ان اري مدحك في مواضيعنا
ومزاظبتك علي الرد علينا
نورتيني

عبدالرحمن

محمد مارو

الله يبارك فيك
وعقبالك يا حبيبي

عبدالرحمن

مجداوية

بجد زيارتك الاولي لمدونتي جميلة جدا وليها طابع جميل
اتمني انك تكرريها
وانشاء الله هكمل البوست بتاعك

نورتيني

عبدالرحمن

جيلان

مواظبتك
علي مواكبة كل جديد لينا بينورني وبيشرفني جدا جدا

ياقمر اخد التاج سهل جدا
وعلي فكرة انا قريت اجاباتك بعد ما اخدتيه

جميلة جدا جدا


عبدالرحمن

R.O.U.R.O.U.

زيارتك هيا الي جامدة
ياحبيبي ونورتني

عبدالرحمن

اجاباتكم على التاج بجد حلوة اوى

وعجبتنى اجاباتك كتيييييييير يا نور ..ما تقولش يا عبد الرحمن عنصرية وتحييز للمرأة ..بس هو كدة بقى

:D


ومرسى كتير على التاج وان شاء الله هاجاوبه فى اقرب وقت


تحياتى


:)

oceaneyes

انا مش متحيز ولا عنصري
اولا
ثانيا انت لسة مش جاوبت علي التاج يا حبيبي لية ؟؟


علي العموم مستنيك

عبدالرحمن

عبد الرحمن ونور 00 سعدت بزياره مدونتكم
اجابتكم حكيمة بتبشر ان فعلا مصر لسه بخير ما دام فيها شباب بيفكر زيكم

ربا يوفقكم

rovy

Anonymous  

السلام عليكم ورحمة اللة وبركاتة قال رسول اللة صلى اللة علية وسلم (ألمؤمن القوى أحب الى اللة من ألمؤمن الضعيف وفى كلا خير وستعن باللة ولا تعجز ولا تقل لو أنى فعلت كذا لكان كذا ولكن قال قدر اللة ومشاء فعل فأن لو تفتح عمل الشيطان) أخوتى يعلمنا ألحبيب محمد أن نحيى ألواقع بأيمان باللة وصدق توكل وأخذ بالأسباب من غير أفراط ولاتفريط هذا ماينفعنا أخوك فى اللة